#legday

Var ganska omotiverad till träning idag eftersom jag först försov mig och jobbade ca 06-11 innan jag lunchade med en kollega. Kom hem och sov några timmar innan jag stekte två ägg och drog till gymmet efter den lilla måltiden. 17:30 började spinningen och för att ens orka tänkte jag först att det fick räcka, tills jag påmindes hur mycket jag älskar att kötta sönder benen så jag knappt kan gå 2-3 dagar senare. Sagt och gjort, stannade på SATS till klockan åtta eftersom jag fastnade i ett samtal med receptionisten. Sprang in på jobbet och köpte middag, sen tog jag ett långt oljebad och landade i soffan. Dags att sova nu tror jag, ledig imorgon!

♡ 45 min intensiv spinningklass
♡ leg extensions 25 kg 12x3
♡ liggande leg curl 10 kg 12x1 + 15 kg 12x2
♡ raka marklyft 30 kg 12x3 + 35 kg 12x1
♡ marklyft 30 kg 12x3 + 35 kg 12x1
♡ liggande leg press (disc loading) drop set 90 kg 10x3 + 85 kg 10x3 + 80 kg 10x3
♡ cable donkey kicks 7.5 kg 10x2x1 + 10 kg 10x2x2 + 12.5 kg 10x2x1
♡ cable side kicks 2.5 kg 10x2x1 + 5 kg 10x2x3
♡ gång med stretchband ca 3 min minuter (hela "dansa pausa")
♡ russian twist med medicinboll 10 kg 10x2x3 (fötterna i ribbstol)
♡ långsamma crunch med medicinboll 10 kg (ta fart med bollen, börja hålla med båda händerna bakom huvudet, fötterna i ribbstol) 10x3

Jag har nog aldrig svettats så mycket som idag! Endast fem minuter in på passet rann svetten längs mina armar från armhålan och efter gymmet var magen min alldeles våt och hela långa håret bakåtslickat. Jag har alltså svettats mer och mer för varje dag denna vecka, var liksom chockad av dropparna redan i måndags men kör man intensivt så är det klart att det rinner om en! Har dessutom hört att man svettas ju mer tränad man blir och jag älskar det! Lite framsteg gör jag då allt, vilket håller mig lagom motiverad! Möjligtvis också lite svettigare idag pga pwot, det hjälper mig att komma igång för så fort det och musiken kickar in så är jag unstoppable! Intervallspinning imorgon igen? Yes sir!

#maketime

Senaste fyra dagarna har jag inte gjort annat än försökt hålla mig levande: jobbat långpannor, hårdtränat, ätit och myst. Kassa klockan 11-19 både lördag och söndag med långpromenader före frukost, 90 ensam respektive 120 minuter i sällskap.

Igår morse (måndag) besökte jag farbror doktorn och sattes på väntelistan för en bröstreducering. Fatta att jag äntligen, efter alla dessa år, ska få operera bort helveteskanonerna! Små bröst är faktiskt något jag nästan alltid velat ha av många anledningar, tro det eller ej.

Vilket som så jobbade jag klockan 12-21 igår och hann därför bara med dryga 40 minuter på gymmet. Använde dem ändå väl och körde detta:

♡ 2 omgångar tabata á 8 intervaller (speed 12-14 i 20 sekunder plus 10 sekunders vila osv)
♡ 10 min tung trappmaskin (motstånd på 12-15)
♡ chins (olika tag) med 30 kgs hjälp 12x3
♡ dips med 30 kgs hjälp 12x3

Svettades som en gris! Även idag blev det en promenad före frukost, om än ganska långsam. Sedan kassajobb klockan 11-20:30 vilket gav effektivare gymtid på en timme efter lite skyrmellis.

♡ 60 minuter morgonpromenad ca 6 km
♡ 3 omgångar tabata á 8 intervaller (speed 13-15 i 20 sekunder plus 10 sekunders vila osv)
♡ 10 min tung trappmaskin (motstånd 12-15)
♡ triceps pushdowns med rep 12.5 kg 12x3
♡ pulldowns lat machine 25 kg 12x3
♡ seated pulley row 25 kg 12x3

Nu är klockan 23 så det är dags för mig att få den välförtjänta skönhetssömnen, som jag väntat hela dagen men ändå dragit ut på det! Jag börjar nämligen 06 imorgon och kör då ca fem timmar i pensionärskassan (halleluja) innan ytterligare träning, ciao!

#noexcuses

Vet inte riktigt var jag ska börja eller vad jag orkar säga idag. Jag är helt enkelt riktigt jävla slutkörd! Har nog ändå aldrig känt mig så här svullen kring magen och låren som just nu dock pga "that time a month" men jag är också öm i varenda muskel av h-e-l-a kroppen. Benpasset jag körde i onsdags tog alltså riktigt jävla bra: värken kom smygande efter halva jobbdagen igår och imorse trodde jag aldrig att jag skulle komma upp ur sängen ens en gång. Men när magen skrek lite för mycket efter frukost klockan 10:30 (ledig idag) så kunde jag lika gärna gå upp, ta mina dagliga värktabletter och snöra cykelskorna! Efter det intensiva intervallpasset så brann h-e-l-a benen, varpå jag istället för rumpa tränade överkroppen i en timme på gymmet, tyckte att jag ju behövde jämna ut värken lite och få resultat överallt! Nu ligger jag dessvärre halvdöd i soffan efter att ha ätit den både bästa och största chokladproteinpannkakan = lat kombination av lunch och postworkout-shake.

♡ 30 min spinningklass (30-20-10)
♡ pulldown machine 30 kg 12x3
♡ standing dumbbell flyes 4 kg 12x3
♡ low row 30 kg 12x3
♡ low row enstaka 30 kg 12x2x3
♡ adductor machine utsida lår 45 kg 12x3
♡ adductor machine insida lår 35 kg 12x1 + 30 kg 12x2
♡ chins med 30 kg hjälp 10x3
♡ dips med 30 kg hjälp 10x3
♡ stångrodd 17 kg 12x3 (höj nästa gång)
♡ bicep curl med stång 7.5 kg 12x2 + 10 kg 12x1
♡ pushdowns med rep (triceps) 12.5 kg 12x2 + 15 kg 12x1
♡ pulldowns lat machine 25 kg 12x2 + 30 kg 12x1
♡ rygglyft 12x3

Upp