Saturday29

Fy satan, de senaste två nätterna har jag fångat TOTALT 8 timmars sömn, inatt ska jag äntligen ta igen minst 8 timmar i sträck. Insåg på rasten idag att jag var vaken ett helt dygn i sträck igår: kl. 05-05. Skjut mig! Jobbade nämligen pensionärskassan på fredagsmorgonen och gick på kvällen ut med några kollegor för drinkar i höga klackar. Blev mer packad än jag räknat med för att hålla mig vaken och ni vet, som jag har klagat på att jag aldrig får träningsvärk längre? Självfallet vaknade jag, bara därför, totalt handikappad imorse. Svalde ca en näve värktabletter (okej inte riktigt) och begav mig till jobbet för 7.5 timmar i kassan, sjukligt hungrig nästan jämt samt svimfärdig men oväntat pigg och glad! Tog ändå en tvåtimmars powerwalk på minst en mil direkt efteråt med endast skyr i magen, det kallar jag starkt! Får jag? Imorgon jobbar jag inte riktigt lika länge så då tänkte jag hinna med ett tufft träningspass innan, möjligtvis shapeklassen, för att kunna mysa ordentligt till kvällen med mina bästa jobbtjejer. På måndag är jag ledig! Och nästan tisdag. Nu: sömn!

#chest/ass/abs

Kan börja med att ursäkta för ett kommande rörigt inlägg men jag är så jävla död just nu! Har redan varit vaken i 11 timmar för jobb och träning men inte går jag på helg för det!

Idag svettades jag riktigt ordentligt! I jämförelse med igår alltså. Kanske inte så konstigt dock efter en portion vip-x (pwo-dryck) och tre timmars gym, hehe, jag som var nära inpå att INTE träna idag. Insåg dock att gymmet är stängt både före och efter helgens jobbpass så jag kunde lika gärna passa på kände jag. Är nu så jäkla stolt över mig själv att jag faktiskt kom iväg, och så jäkla glad över att det finns medel mot allt!

Jag vaknade då klockan 05 imorse efter fyra timmars sömn, stupade rakt ner i soffan när jag äntligen kom hem och tänkte skippa den planerade spinningen. Så insåg jag att det var Hanna som körde 30-20-10 idag, varpå jag shakeade ihop en pwo och drog iväg! Ville sedan pumpa upp benen ytterligare och eftersom gymmet var nästintill folktomt i och med fredagsförmiddag (hallå bästa dagen och tiden att träna på?) så körde jag nog alla maskiner! Efteråt skakade jag bokstavligen iväg till stretchavdelningen där jag även dödade absen som är långt ifrån synliga. Några bröstövningar slängdes också in bara för att. Så här:

♡ 30-20-10 spinning 30 min
♡ 1000 m uppvärmningsrodd 5 min
♡ chest press machine 17.5 kg 12x1 + 20 kg 12x2
♡ pectoral machine 17.5 kg 12x3
♡ chest incline machine 12.5 kg 12x3
♡ adductor machine insida lår 30 kg 12x1 + 35 kg 12x2
♡ adductor machine utsida lår 45 kg 12x3
♡ squatsuppvärmning 20 kg (endast stång) 12x3
♡ djupa squats i smith 30 kg 12x3
♡ vanliga squats i smith 40 kg 10x3 + 50 kg 8x3 + pulsa 30 kg 3x3
♡ leg extensions 30 kg 12x3
♡ kettlebell swing 12 kg 12x3
♡ kettlebell lyft 14 kg 12x3
♡ sidoövning med kettlebell 12 kg 12x2x3
♡ cable crossover (chest) 10 kg 12x3
♡ multi hip machine donkey kicks 50 kg 12x2x1 + 60 kg 12x2x1 + 70 kg 12x2x1
♡ benpress 60 kg 12x1 + 70 kg 12x2
♡ vadpress 70 kg 12x2 + 80 kg 12x1
♡ stelt marklyft 35 kg 12x3
♡ marklyft 30 kg 12x1 + 10x1 + 8x1
♡ total abdominal machine 45 kg 12x3
♡ rotary torso machine 17.5 kg 12x2x1 + 20 kg 12x2x2
♡ omvänd crunch med händer i ribbstol 10x3
♡ russian twist med medicinboll 6 kg 10x2x3
♡ crunch med medicinboll 6 kg (håll med båda händerna bakom huvudet) 12x3
♡ flutter kicks med medicinboll 6 kg 10x2x3 (håll med båda händerna bakom huvudet)

AW #backattack #shoulderboulders #armhammer

Känns som att det var en evighet sedan jag besökte gymmet senast! Närmare bestämt en vecka. Men faktum är att jag har tränat och ätit nyttigt ändå! Exempelvis powerwalkat 2-3 gånger samt cyklade fyra timmar (medvetet, ej vilse) i skogen med Kent (mitt ex, ja) och Fredrik (hans mosters kille) igår. Nu har jag myggbett överallt som kliar sönder lagom till att jag nu ska försöka sova innan jag vaknar kl 05 för jobb.

Men gymmet då! Idag betade jag äntligen av ca 90 minuter, dessvärre ensam efter 8.5 timmars jobb. Invigde mitt nya linne från ICANIWILL och dödade rygg, axlar och armar så gott jag kunde, svettades knappt och var inte alls lika stark som förra torsdagen men w/e.

♡ 1000 m uppvärmningsrodd 5 min
♡ delts machine 10 kg 12x3
♡ pulldown machine 30 kg 12x2
♡ shoulder press machine 7.5 kg 12x3
♡ 21an = uppdelade bicep curl med stång (först nedtill, sedan upptill, slutligen hela) 10 kg 7x3x3
♡ stångrodd 15 kg 12x3
♡ enskild bicep curl med hantlar 5 kg 12x2x3
♡ kickbacks med hantlar (triceps) 5 kg 12x2x3
♡ overhead triceps extensions med hantel 5 kg 12x3
♡ pushdowns med rep (triceps) 10 kg 12x2 + 15 kg 12x1
♡ bicep curl med stång 7.5 kg 12x2 + 10 kg 10x1
♡ pulldowns lat machine 25 kg 12x2 + 30 kg 12x1
♡ chins med 30 kg hjälp 8x3
♡ dips med 30 kg hjälp 12x3
♡ rygglyft 12x3
♡ seated pulley row 25 kg 12x3
♡ low row 30 kg 12x2 + 35 kg 12x1
♡ low row enstaka 30 kg 12x2x2 + 35 kg 12x2x1
♡ standing dumbbell flyes 3 kg 12x3
♡ cable internal rotator (cuffs) 1.25 kg 12x3
♡ cable external rotator (cuffs) 1.25 kg 12x3

Upp